Czyszczenie kolektora dolotowego – cena i szczegóły usługi
Chcesz wyczyścić kolektor dolotowy w swoim dieslu? Dowiedz się jak wykonać czyszczenie kolektora dolotowego i zamów usługę!
Czyszczenie kolektora dolotowego jest to niewątpliwie bardzo ważna usługa, która polega na usunięciu nagarów, a także zanieczyszczeń z układu dolotowego. Dziś podpowiemy Wam, na czym polega i jaka jest jej cena.
Czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu — co warto wiedzieć?
Czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu jest usługą uznawaną za bezpieczną. Dzięki niej można rozpuścić nagar. Nie trzeba więc obawiać się, że dojdzie do jego spalenia, a w konsekwencji uszkodzenia silnika. Do tego celu najlepiej zastosować dedykowane środki, np. Liqui Moly. Można też zastosować środki, które usuwają przebarwienia w układach wydechowych i przywracają spoinom pierwotny blask.
Czyszczenie kolektora dolotowego zapobiega zatkaniu się kanałów ssących w głowicy, a także zaworu EGR. Odpowiednio dobrany środek może mieć skuteczne działanie, ale nie należy stosować go, gdy silnik jest włączony. Nie można go także aplikować do wlotu powietrza. Dostępne są także specjalne urządzenia, które pozwalają usunąć nawet bardzo dużą ilość nagaru. W tym przypadku wykorzystuje się podciśnienie.
Czyszczenie kolektora dolotowego — czym je wykonać? Tradycyjne metody czyszczenia
Wiele osób nadal preferuje metody tradycyjne, jednak są one zdecydowanie bardziej czasochłonne. Wymagają do tego dużych umiejętności i na pewno takich prac nie należy wykonywać samodzielnie. Na początek należy zdemontować kolektor, a dopiero potem można usunąć zanieczyszczenia. Specjalista stosuje do tego pianki myjące. Sposób z demontażem kolektora przeznaczony jest dla aut, które mają przebieg powyżej 100 tys. km.
Czyszczenie kolektora cena kształtuje się na poziomie od 300 do 800 zł. W dużej mierze zależy to od marki samochodu, przebiegu, ale też Waszego miejsca zamieszkania. Warto zauważyć, że po efektywnym wyczyszczeniu kolektora dolotowego spalanie diesla spada nawet o 0,5 l na 100 km, co w skali roku generuje duże oszczędności. Stosując odpowiednio dobrane środki, można wyczyścić kolektor samodzielnie i dzięki temu sprawić, że będzie on działał prawidłowo.
Usunięty nagar zostanie przepalony przez silnik i ciało stałe nie wpadnie do komory spalania. Mimo wszystko lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnych mechaników.